Група: КК -22
Дата: 17/03; 24/03; 31/03
Викладач: Ольга Василівна Бєдухова. За консультаціями звертатися : телефон 0965913583 або 0636766030, вайбер и ватсап 0965913583, електронна пошта bedukhova.o@gmail.com
Урок №29
Тема. Позакласне читання. Макс Фріш «Санта-Круc»
Інформація про домашнє завдання:
- Прочитайте додатковий матеріал і зробіть короткий конспект статті (у зошиті). Макс Рудольф Фріш (1911–1991) — швейцарський прозаїк, драматург і публіцист, якого вважають одним із найкращих письменників у німецько-мовній літературі другої половини XX ст. Його перу належать численні романи й повісті, щоденники, есе, понад 10 п’єс. Доля була щедрою на визнання літературного обдарування М. Фріша: його обрано почесним доктором кількох університетів Європи і С ША, твори перекладено багатьма мовами, відзначено
численними літературними преміями, про драматурга зняли кіно. «Людська
особистість,— стверджував Макс Фріш,— найвища цінність, кожна люди-
на є неповторною й самобутньою, не схожою на будь-кого іншого, а тому людина
часто не здатна розуміти іншу людину. Набагато легше поставити
себе на місце іншої людини, пройнятися її проблемами, її болем». Це — основна
тема його творчості, яку реалізовано вже в першому серйозному творі мит-
ця для театру — п’єсі «Санта-Крус».
Санта-Крус — це назва далекого порту, якого, можливо, не існує. Для ге-
роїв твору це — романтична мрія, недосяжний рай. Вони намагаються осмислити
власне життя, подоланий шлях і з’ясувати, що їм завадило зробити рі-
шучий крок до щастя. У центрі п’єси — любовний трикутник. Сюжет розгор-
тається водночас у сьогоденні й минулому: 17 років тому закоханий у чужу
наречену морський пірат Пелеґрін викрав дівчину Ельвіру, спокусив і поки-
нув, тому що більше за неї любив морські подорожі, свободу й казковий ост-
рів Санта-Крус. Ельвіра не була байдужою до Пелеґріна, через що розірвала
заручини з Ротмістром. Вона мріяла про тихий родинний затишок, а не мор-
ські поневіряння, тому жінка повернулася до Ротмістра, який прагнув разом
із Пелеґріном блукати морями. Проте, як благородна й любляча людина, він
залишився з Ельвірою. За час, що минув, Ротмістр та Ельвіра добре облашту-
валися, жили в злагоді. У замку в них затишно, але чогось бракує для щастя:
Ротмістр безнадійно мріє про море й Санта-Крус, а Ельвірі сниться Пелеґрін.
Морський вовк також нещасливий. Тому, уже тяжко хворий, він приїхав до
замку Ельвіри й Ротмістра, щоб хоча б торкнутися своєї мрії — мирного ро-
динного життя. Знову проживається минуле, проте двоє чоловіків та жінка
знов обирають той самий шлях, «бо ніхто не здатен жити іншим життям,
ніж те, яким він живе…».
- усно підготуйте відповіді на запитання:
- Коли й де відбуваються події п’єси?
- Який природний катаклізм стався? Коли він почався? Ким виявився мандрівний Співак? Як відбулася зустріч із ним?
- Про що ми дізнаємося з розповіді поета Педро?
- Що згадав Ротмістр завдяки Пелеґрінові?
- Чому Пелеґрін залишив Ельвіру?
- Через що Ротмістр не відплив разом із Пелеґріном?
- Про що розповідав Пелеґрін у замку?
- Хто така Віола?
- Якого висновку дійшли Ельвіра й Ротмістр наприкінці п’єси?
- Що сталося з Пелеґріном?
- Якими є «заключні акорди» п’єси?
- Ким була остання постать біля тіла Пелеґріна?
Урок №30
Тема. Розвиток мовлення (письмово). Складання тез за темою уроку. Постмодернізм — одне з найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ — початку ХХІ ст. Соціально-історичні, культурно-філософські й естетичні
чинники розвитку постмодернізму в художній літературі. Постмодерністське мистецтво: елітарна та масова культура
Інформація про домашнє завдання:
- опрацюйте теоретичний матеріал за темою уроку за електронним підручником (shkola.in.ua › 1107-zarubizhna-literatura-11…Зарубіжна література 11 клас Ісаєва 2019. Зарубіжна література: підруч. для 11 класу (рівень стандарту). Zarubizhna literaturа 11 klass Isaeva) с. 182-185;
- запишіть до зошитів таблицю «Найвизначніші ознаки постмодернізму» та вивчить їх
Ознака |
Характеристика |
Гра з чужими текстами |
Використання текстів,створених іншими митцями |
Прийом естетичної гри |
Дає змогу переграти певні ситуації, переосмислити дійсність |
Подрібнення сюжету на велику кількість мікросюжетів |
Дає змогу показати дисгармонію існування людини |
Поєднання комічного й фантастичного |
Пародія, гротеск, іронія допомагають осягнути логіку абсурду, протиставити соціальному хаосу сміх життя |
Пародіювання елементів масо- вої літератури — детективних та історичних сюжетів, трилерів |
Постмодернізм іронічно викриває кліше масової сві- домості |
Розуміння тексту як світу |
Зумовлює численні ремінісценції, підкреслене циту- вання, що дає змогу віднайти втрачений зв’язок між думками і подіями |
Форма та прийоми вираження |
Маргінальна особистість у кризовому стані; інтер- текстуальність, еклектизм, іронія, відстороненість |
- підготуйте мультимедійну презентацію, присвячену письменнику-постмодерністу Милораду Павичу (за бажанням);
- прочитайте оповідання М. Павича «Скляний равлик»
(www.ukrlib.com.ua › world › printit
Читати повний текст “Скляний равлик” (автор: Павич Милорад) онлайн в перекладі українською мовою; Читати книгу в Бібліотеці зарубіжної літератури).
Інформація про домашнє завдання:
- опрацюйте теоретичний матеріал за темою уроку за електронним підручником (shkola.in.ua › 1107-zarubizhna-literatura-11…Зарубіжна література 11 клас Ісаєва 2019. Зарубіжна література: підруч. для 11 класу (рівень стандарту). Zarubizhna literaturа 11 klass Isaeva) с. 190-203;
- дайте розгорнуту письмову відповідь на запитання: «У чому полягає сенс відкрито-
го фіналу оповідання М. Павича «Скляний равлик»? Як би ви завершили цей
Урок №32
Тема. Контрольна робота за темою «Література другої половини ХХ — початку ХХІ ст.»
Інформація про домашнє завдання:виконати контрольну роботу і надіслати викладачеві (дивись посилання) або здати після закінчення карантину.
Дата________Група__________Прізвище та ім’я ______________________________
Контрольна робота
Тема. Література другої половини ХХ — початку ХХІ ст.
Початковий та середній рівні (кожна правильна відповідь — 1 бал)
- С антьяґо більше не снилися ані шторми, ані бійки; коли він засинав, то
часто бачив уві сні:
а) дружину; б) левів;
в) велику рибину; г) свою молодість.
- М андруючи морем упродовж трьох діб, Сантьяґо:
а) зовсім не помічав природи довкола себе;
б) нервував через самотність;
в) постійно спілкувався з природою;
г) читав молитви.
- О дна з основних проблем твору Е. М. Гемінґвея «Старий і море»:
а) взаємини батьків і дітей;
б) стосунки людини з природою;
в) крах романтичних ілюзій;
г) утрата сенсу життя.
- Сантьяґо почувався:
а) нікому не потрібним; б) бідним;
в) самотнім; г) нещасним.
- М. Павич увійшов у світову літературу написаним у формі гіпертексту ро-
маном:
а) «Дамаскін»; б) «Зоряна мантія»;
в) «Хозарський словник»; г) «Остання любов у Царгороді».
- Характерна ознака твору М. Павича «Скляний равлик»:
а) нульовий градус письма;
б) віртуальний історизм;
в) потік свідомості;
г) чоловіча та жіноча версії подій.
Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1,5 бала)
- Завершіть речення: «“Драма-притча” — це…».
- Н азвіть представників «драми абсурду».
Високий рівень (3 бали — за грамотне розкриття теми)
- Н апишіть есе на одну з тем на вибір.
а) Л юдина й природа у творах Е. М. Гемінґвея та Г.Г. Маркеса
б) Основні духовні й естетичні ідеї, утілені в зарубіжній прозі другої половини ХХ ст. (із прикладами).
Урок №33-34
Тема. Маркус Зузак «Крадійка книжок» – бестселер сучасної літератури
Інформація про домашнє завдання:
- прочитати роман Маркуса Зузака «Крадійка книжок» (www.ukrlib.com.ua › world › printit
Читати повний текст “Крадійка книжок” (автор: Зузак Маркус Френк) онлайн в перекладі українською мовою; Читати книгу в Бібліотеці зарубіжної …);
- завершіть речення: «Найбільше у романі М. Зузака «Крадійка книжок» мене вразило…»
- підготуйте мультимедійну презентацію, присвячену письменнику-антифашисту М. Зузаку (за бажанням);
- підготуйтесь до підсумкового заняття за вивченим упродовж року мате-
ріалом.