|
Виховання — це цілеспрямоване управління процесом розвитку особистості, соціально-організована діяльність з формування та розвитку свідомості та самосвідомості дитини, моральної позиції й її закріплення в поведінці. Зміст виховання вибудовують на підставі базових духовних цінностей, таких як чесність, справедливість, людяність.
Складовими виховання є:
- самовиховання;
- цілеспрямоване виховання;
- перевиховання.
|
Завдання виховання полягає в тому, щоб допомогти дитині зробити вибір поведінки на підставі свідомої дії відповідно до духовних, моральних цінностей суспільства та сформованої «Я-концепції».
|
Реалізація змісту виховання передбачає:
- формування головних інтегративних здібностей (гуманності, здатності до співробітництва, чесності, самостійності, бережливості, організованості, дисциплінованості);
-
моніторинг процесу та результатів виховання, в тому числі особистісний моніторинг, який поступово переходить у самодіагностику, самопізнання;
- організацію життєдіяльності вихованців, оскільки лише в процесі практичної діяльності дитина здобуває навичок поведінки, засвоює емоцшний і моральний досвід;
- поєднання індивідуальних, колективних форм виховання та самовиховання;
- інтеграцію виховного впливу школи, сім’ї, громадськості.
|
|