| 
                                
                                  
                                    | 
 | Виховання — це цілеспрямоване управління процесом розвитку особистості, соціально-організована діяльність з формування та розвитку свідомості та самосвідомості дитини, моральної позиції й її закріплення в поведінці. Зміст виховання вибудовують на підставі базових духовних цінностей, таких як чесність, справедливість, людяність. Складовими виховання є: 
                                        самовиховання;цілеспрямоване виховання;перевиховання.   
   |  
                                    | Завдання виховання полягає в тому, щоб допомогти дитині зробити вибір поведінки на підставі свідомої дії відповідно до духовних, моральних цінностей суспільства та сформованої «Я-концепції». | Реалізація змісту виховання передбачає: 
                                        формування головних інтегративних здібностей (гуманності, здатності до співробітництва, чесності, самостійності, бережливості, організованості, дисциплінованості);
моніторинг процесу та результатів виховання, в тому числі особистісний моніторинг, який поступово переходить у самодіагностику, самопізнання;
організацію життєдіяльності вихованців, оскільки лише в процесі практичної діяльності дитина здобуває навичок поведінки, засвоює емоцшний і моральний досвід;поєднання індивідуальних, колективних форм виховання та самовиховання;інтеграцію виховного впливу школи, сім’ї, громадськості. |  |